Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

lørdag 12. januar 2013

Oppdatering, og reise med Enbrel

Treninga gir resultater! Ja, det er så klart også å "spise riktig" som er en del av det, men dette skal gå rette veien før bryllupet. For tiden bruker jeg litt treningstips fra Cornelis Elander (eller Alanis Koreander som jeg synes er morsommere å skrive). Han er ekstremt jovial på Twitter, og i motsetning til en hel haug norske kjendiser med divanykker herfra til månen svarer han faktisk på henvendelser! Jeg har dessuten begynt å følge kostholdsrådene fra Martin Berkhan (Twitter) og hans Leangains-metode. Ikke lett! - for jeg hater å "telle kalorier". Min "metode" har alltid heller gått på å spise så mye kjøtt og grønt som mulig, redusere kalori-rik kosemat - og alltid velge det mest kalorifattige alternativet i matbutikken.

Fitnessbloggen er forøvrig også en svært god side for deg som tenker å gjøre noe med kosthold og trening. De har en overraskende forskningsbasert tilnærming til disse emnene, noe jeg må ta av meg hatten for. Det samme gjelder forøvrig Martin Berkhan.

Det som er litt dumt, er at ytterligere hjelp fra disse eminente ekspertene gjerne må betales for - og for tiden må overskuddspenga her i gården gå mot bryllupet - nettopp det som er målet mitt... :-) Jaja, får håpe jeg klarer det på egen hånd.


Noe jeg VIRKELIG gleder meg til, er bryllupsreisa! Jada, det skal sies at jeg gleder meg til å gifte meg også, men nå er det nærmere to år siden vi har vært på en ordentlig ferie. Og jeg er reisegæren, så det er litt kjedelig.

Det jeg kvier meg for, er å bringe med meg mine nyervervede sprøytemedisiner på fly. De skal tross alt holdes ved en relativt konstant lav kjøleskapstemperatur hele tiden, noe som medfører utfordringer når man tross alt skal helt til USA. 

Det viser seg å være bemerkelsesverdig vanskelig å få hjelp til dette. Vi bestilte flybillettene våre via Travellink, og ved en henvendelse til de ble jeg pent videresendt til flyselskapene, nemlig SAS og United Airways. SAS nærmest kastet hendene opp i været og sa de ikke kunne hjelpe meg - bare at jeg hadde rett på å ha med medisinene i håndbagasjen. Jeg merket fortvilelsen komme, og kontaktet så andre jeg kjenner som går på biologiske medisiner. Ei hadde fått svar av sin egen lege at medisinene kunne være ute i romtemperatur, men at de da gradvis mistet virkningen sin. Det vil jeg helst unngå, i tilfelle jeg skulle få tilbakefall med ryggsmerter og hovne ledd under bryllupsreisa. 

Min kjære samboer fant derimot ut av en finurlig tingest som kan kjøpes fra Statene (hvor ellers?): en kjølebag som holder stabil (lav) temperatur i opp til 12 timer! Det skulle holde sånn akkurat til flyplass + flytur + transport til hotellet. Se produktet på The Insulin Case Shop, under Large Medication Cooler kit. De har forøvrig også en sprøytespiss-klipper av den typen jeg mistet TO av da jeg studerte i Hønefoss... (faktisk tror jeg de ble - hold deg fast! - stjålet...).



Så da gjenstår det bare å håpe at hotellet i New York (The Out NYC) forstår at jeg trenger kjøleskap på rommet (kald minibar bør holde), at cruiseskipet til Disney slipper meg på med medisinutstyr og jeg får det inn i kjøleskapet der + at airport security ikke går tullerusk.

Kryss fingrene!



Var ikke denne måltidsmåleren litt kul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar