Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

onsdag 4. januar 2012

Felix novus annus!

Høres ikke "godt nytt år" flott ut på latin? :D

Hva har skjedd denne juletida som har vært? Tja, for det første føler jeg at jeg har fått FØLE hvordan det er å ikke tjene noen penger lenger... Kjære vene, studielånet strekker i alle fall ikke til, det er sant og sikkert! Men vi har likevel klart å få til en glitrende jul sammen, forloveden og jeg. Så kom da lange januar... ;) Neida!

I romjula har jeg ikke gjort stort, kun jobbet litt for gamlejobben. Greit med en liten pengeinnsprøytning på nyåret, hyggeligere det enn de biologiske medisinene. Det er forøvrig avgjort - ikke mer ferdigfylte for meg! De gjør myyye vondere (jeg mistenker det er fordi glasset er kortere og tykkere, slik at mer væske trykkes inn ved samme tempo som hetteglassvariantene). Dessuten er de jo billigere for staten, disse pulverløsningene. I disse tider med helseøkonomi må vi som tydeligvis blir avhengige av helsefremkallende legemidler gå stille i dørene og takke og bukke for alle ting vi får... Ha! Særlig! :D Hvis noen våger seg frampå og vil nekte meg hva som gjør meg til mitt "vanlige jeg" igjen, vil velgerskaren heve seg og tvinge fjolsene i kne på et vis som får den iranske sabelraslingen den siste tiden til å blekne.

Nå vel, fra spøk til alvor (fnis).

I romjula har jeg fulgt med som en hauk på Steams julesalg på spill. Har sikret meg noen godbiter til knallbra priser. Jeg har dessuten deltatt i en skrivekonkurranse ved Norsk Revmatikerforbund, og til og med søkt på en stilling de har lyst ut som markeds- og informasjonskonsulent. Det hadde jo vært midt i blinken, men de trenger nok aller helst en til å jobbe for dem ganske umiddelbart, og jeg må jo uansett fullføre masteroppgaven min (det verste jeg vet er å ikke fullføre noe jeg begynner på!) Tenkte inni meg at "hvis de vil ha meg, er de sikkert villig til å vente litt på meg", men sånn er i beste tilfelle ønsketenkning. På en annen side er jeg jo, som ihuga disneyentusiast, nødt til å tro litt på at ønsker kan gå i oppfyllelse?

Som verdens triveligste doktorgradsstipendiat sa, det er en begynnelse og god søketrening (hun tipset meg om stillingen!), så jeg finner det uansett smigrende at folk ser jobber som passer for meg og har meg i bakhodet. :-) Takk, C! Noe jeg er spent på, er hvem jeg skal spørre om å være referanse for meg i ganske nær framtid? Tidligere sjefer? oppgaveveileder? medstudenter? andre? forslag?

Nei, nå har jeg utnyttet oppmerksomheten din lenge nok - ha et fortsatt trivelig 2012! Som vi alle vet fra forventningssamfunnet; "herfra går det bare oppover!" :D

Votre toast, je peux vous le rendre!

PS. Trening er jo bra, men livsstyrketrening?

1 kommentar:

  1. Ønsker deg et fantastisk nytt år som er full av en hel masse muligheter :)
    Lykke til med jobbsøkinga og med masteroppgaven og x-fingrene for at det går din vei !

    SvarSlett