Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

onsdag 28. desember 2011

Hetteglass versus ferdigfylt

Har et aldri så lite dilemma - nå i romjulen hentet jeg Enbrel fra et annet apotek, og de gav meg ferdigfylte sprøyter framfor de med pulver og injeksjonsvæske som jeg har fått til vanlig. Tiden for å skifte blir for kort inntil jeg skal ta neste dose (i morgen), dessuten visste de ikke hvordan de skulle bestille de nye sprøytene. :/
 
Så da lurer jeg på om det er helt greit om jeg bruker ferdigfylt i morgen. I følge Pfizers egen hjemmeside skal det ikke være noe problem, det er samma virkestoffet. Samtidig fortalte revmatologens assistent meg at jeg måtte få opplæring i de nye typen sprøytene. Det synes jeg virker merkelig - ferdigfylte er jo bare å ta av hetten på og sette i stedet for den omstendelige prosessen med hetteglass-sprøytene.
 
Noen råd? Liker ikke å "eksperimentere" selv om det strengt tatt er samme medisinen...
 
Har forresten laget en aldri så liten QR-kode til forlovedens blogg. Vad tycks?
 
 

1 kommentar:

  1. Tusen hjertelig takk! Leit å høre om din diagnose og situasjon, men jeg er veldig takknemlig for tilbakemelding! :) Det er samme dose så da gikk det fint. ;) Det eneste var at den gjorde mer vondt enn hetteglassvarianten, men det leste jeg at kunne forekomme. :) Igjen, tusen takk!

    SvarSlett