Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

mandag 7. november 2011

Credo quia absurdum

Oi! En stund siden jeg har skrevet her nå, og med god grunn: ALTFOR mye skole!


...og det faktum at medisiner ser ut til å hjelpe svært mye. Jeg kan ikke personlig spore noen bivirkninger med verken Methotrexate eller Enbrel. Nå har det gått snart 2-3 måneder siden jeg begynte med Enbrel (!), og antiklimaksen ved bruk - hvilket vil si symptomreduksjon på Bekhterevs med anslagsvis 90-95%, utifra egenmålt opplevelse - har jo vært en stille revolusjon.

Det eneste jeg kan si er at jeg "sover dårlig" på visse senger, noe som egentlig alltid har plaget meg, og kan gå utover ferie- og fritidsturer som innebærer hotellopphold og hytteturer og slikt. Siden det er noe jeg strengt tatt er vant til kan det sies at man er tilbake til det som er og bør være normalen!

Så da vil nok bloggens oppdateringsfrekvens være noe mer spredt og sjeldnere enn hva den var i begynnelsen. Men dagens hovedkonklusjon er: moderne biomedisin fungerer!

-J-

1 kommentar:

  1. Hei !

    Så fantastisk morsomt at du er blitt så bra av medisinene :)
    Tenk at de virker så godt på både deg og meg :)

    Vi får bare banke i bordet og håpe at de har så god virkning i mange,mange år fremover.

    Ønsker deg ei fantastisk jul og et godt nyttår.. og selvfølgelig fortsatt masse lykke til med skolearbeidet !

    SvarSlett