Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

torsdag 12. mai 2011

Primal



De siste få dagene har det i sannhet vært VONDT igjen - i tærne, i ryggen, i venstre fot (senebetennelsen). Dette passer dårlig fordi jeg er midt i eksamensperioden, men heldigvis bare har én eksamen igjen. Det som gjør meg litt nedtrykt er at jeg ikke kommer meg opp om morgenen, rett og slett fordi det gjør så vondt. Plagsomt å måtte dra seg bort til badet mens man går nesten hjulbeint fordi det gjør vondt å tråkke vanlig ned...

Min teori om hvorfor ting har forverret seg i det siste er tre faktorer:

1) Prednisolonnedtrappingen

2) Rifinah 300 (som jo ble spådd at kunne gi mer leddsmerter)

3) Den reduserende effekten rifampicin har på prednisolonen

Revmatologen min fikk rett - jeg må kanskje inn dit før den oppsatte timen 7. juni. Blæ. :p

På en annen side er det sommerlige temperaturer ute, og akkurat nå kan jeg kjenne lukten av lett regn på varm asfalt - selv midt på natten! Herlig. ;)

God natt,

-J-

---

PS. Jeg kom på hvorfor jeg ville skrive dette innlegget - fordi jeg er litt småfortvilet over paradokset jeg føler jeg blir stilt ovenfor. En hel sommer med smerter jeg kanskje bare må tåle enten fordi Methotrexaten ikke ser ut til å ha noen merkbar virkning (ennå), fordi jeg ikke kan gå på kortison så lenge og fordi jeg ikke vet om Enbrel kommer til å fungere når sommeren er på hell og jeg er ferdig med TB-behandlingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar