Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

søndag 1. mai 2011

Forbudstid og forbuden frukt

Da jeg kom tilbake til Hønebyen etter å ha vært på hjembesøk i Oslo og feiret 30-årsdagen min der med familie og venner, lå det en brun konvolutt i postkassen min. Kjedelig nok inneholdt den ikke en gratis teknisk duppeditt som for eksempel en klokke som kunne stanset tida i verden - unntatt for meg! - så kunne man beveget seg rundt i verden og manipulert den som man ville... For en illustrasjon på hva jeg mener, les geniale Don Rosas historie "On Stolen Time" (norsk: "Tidstyvene").

Neida, det var spennende kombinasjonpreparat Rifinah® 300. Jeg fikk to esker av fire ukesdoseringer (det vil si 2 x tabletter daglig), så det holder jo til to tredjedeler av kuren. Jeg får ringe dem i morgen og spørre når jeg vil få tilsendt for den siste måneden. :p

Jeg leser da på pakningsvedlegget (som er på engelsk, så dette er eksotiske greier, weee!) at jeg skal unngå rødvin (ok), makrellfisken bukstripet bonitt ("skipjack tuna or other tropical fish", ok!) og - ost. Ost? Oh my god... det er jo det som gjør livet verdt å leve. Det, og bacon. I det hele tatt skal jeg nå unngå:
  • Alkohol, på grunn av metotreksaten
  • Sukker, på grunn av fedme forårsaket av prednisolonen
  • Bukstripet bonitt (og annen tropisk fisk), på grunn av rifinahen
  • Ost, på grunn av rifinahen

Det var da som... jeg tør påstå at av livets gleder, bidrar ost til minst 15-20 % av forklaringsvariansen.

Fylte opp dosetten (kan se ut som jeg kunne trengt en større dosett) for uka og er spent på rød-oransjefarget urin i morgen.

Natta!

-J-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar