Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

fredag 15. april 2011

Prednisolonisoniazidmethotrexate kthxbai?!1?

Så - kort etter revmatologbesøket i dag (dvs. i går da dette blir postet etter midnatt).

Prednisolonen skal ENDELIG trappes ordentlig ned, dog langsomt, til én tablett daglig i løpet av en måneds tid.

Methotrexaten skal trappes OPP til 4 + 4 tabletter ukentlig hvilket betyr 20 mg i uka (er det mye? lite? vanlig?)

Jeg har fått time på Ringerike Sykehus (!) to dager etter bursdagen min! Wow... Og revmatologen min hadde fått svar fra sykehuset om at det antagelig blir en antibiotikabehandling i tre måneder. Utrolig hva jeg klarer lese meg til når alt ligger på nett?

Men: jeg har lest at man helst ikke skal gå på prednisolon sammen med isoniazid (dog går methotrexate bra). Derfor jeg huske å ringe revmatologen igjen i morgen og høre om jeg skal fortsette med den langsomme nedtrappingen, trappe ned raskere hvis jeg skal begynne på antibiotikaen så tidlig som ved månedsskiftet allerede eller om jeg kan gå på begge deler samtidig.

Woof! Det er mye medisiner å holde styr på! Har et eget Excel-ark hvor jeg legger inn regimene så jeg kan holde oversikt... opp- og nedtrappinger og skifting og hva som skal tas på hvilke dager blir fort vanskeligere enn jeg trodde!

God natt

-J-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar