Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

tirsdag 26. april 2011

Plurimos annos mihi!

Kjapt blogg-innlegg: 30-årsdag på meg i dag! Weee! Må nesten legge ved et bilde av meg da jeg var litt yngre.


Så! Denne uka er det sykehusbesøk, legebesøk og neste uke den sedvanlige blodprøven. Veldig spent på torsdagen og hva som eventuelt skjer.

Har dog utviklet brystsmerter som er veldig plagsomme, i slik grad at alt jeg gjør med armene, pusting og å sove blir veldig smertefullt. Det er å lese på Bekhterev.no at:

"Voksne med Bekhterev har ofte brystsmerter som ligner de sterke brystsmertene som oppstår ved angina. Alle som opplever slike symptomer bør oppsøke medisinsk hjelp for å utelukke en mer alvorlig tilstand. Det som ofte skjer er at leddene mellom ribbeina og ryggsøylen, og der hvor ribbeina møter brystbeinet foran på brystet, over tid utvikler redusert bevegelighet, som igjen fører til redusert brystekspansjon hos personen. Dette skjer på grunn av langvarig inflammasjon og ødeleggelse av vev. Hvis smertene er Bekhterev-relatert og man ikke er i stand til å praktisere øvelser med dype pust, noe som hjelper for å holde brystekspansjonen ved like, fins det noen andre ting man kan prøve:

- Bruk isposer på de affiserte områdene over korte perioder.
- Prøv med forsiktig massasje av nakke- og skulderpartiene.
- Prøv å puste dypt inn etter en varm dusj eller et varmt bad.
"

Det gjør faktisk vondt akkurat der det er beskrevet... :/ Det var da voldsomt så mange plager man skulle få? :/ Vel, sånn er det å bli 30! ;D Jeg får ringe revmatologen igjen og be om råd.

Fant en grei illustrasjon på hva subkutan injeksjon tilsier.


Og nå skal jeg tusle av gårde på skolen med PC og sjokoladekake. :-)

Tjohei så lenge, håper folk får nytt solskinnsdagene nå i april!

-J-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar