Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

onsdag 6. april 2011

Circulari

Da jeg våknet i dag hadde det siste tåleddet på venstre fot hovnet opp. Det vil med andre ord si at tåen var blitt tykk og like smertefull som de andre tærne har vært tidligere...


Kan det skje selv over fire uker inn i methotrexate-kuren? Smerten i de andre tærne er minimal, og selv om det fortsatt er antydning til hevelse i dem hadde jeg trodd at det verste nå kanskje var over. Men nå er jeg atter forvist til en sittende tilværelse... :/ I alle fall til hevelsen gir seg eller noe smertestillende fungerer.

----

Så litt utover dagen fikk jeg karret meg ned til legesenteret og ordnet en blodprøve. Første gang jeg fikk brukt frikortet mitt også, hurra! Frikortet skulle vært et kredittkort med en evig grense som bare nullet seg ut årets slutt... akk, man kan drømme. ;-)

Som jeg tydeligvis må gjøre nå, da 30-årsdagen min er nært forestående. Er det normalt å ikke ønske seg så mye?... Tenkte litt på en av de fine Kenwood-kjøkkenmaskinene, men så har jeg liksom en helt ny blender og en helt grei (dog middelmådig) håndmikser. Altså. Det er ikke de råeste greiene, og jeg har faktisk ønsket meg en ordentlig kjøkkenmaskin à la Kenwood i mange år, men... så slår fornuftige, tenkende og beskjedne meg til og bortforklarer alle materielle lyster. Shoot.

Ellers så fant man i Ukeavisen Ledelse at direktøren for Teknologirådet gikk ut og sa at fritt sykehusvalg var en bløff. Kan vi ikke få beholde noen illusjoner? vi alltid være så realitetsorienterte?


Selv om Liv Signe Navarsete sikkert hadde skjelt meg ut for å formidle dette, så tenker jeg Whitney Houston egentlig summerer norsk helsevesens holdning til pasientene best:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar