Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

lørdag 19. mars 2011

Sexy Sting?

Tjoho,

og jeg har funnet litt mer i dag også jeg. Enbrel-sprøytene skal settes subkutant, som strengt tatt betyr "under huden". Linken er forøvrig til en powerpoint-presentasjon som viser riktig injeksjonsteknikk.

Her er en dame som setter sprøyte på seg selv for første gangen. I følge kommentarene under videoen gjør hun det galt (vinkelen inn er altfor slak - den skal visstnok være på 45-90 grader - greit å vite!)


Men hun injiserer det i hastigheten jeg tror det skal gjøres, og det er det som ser ut til å gjøre mest vondt (selve sprøytespissen er tydeligvis kort og tynn).

Og her er enda en video.


Man ser på beina til denne karen at han antagelig har psoriasis, noe Enbrel også hjelper for (samt, selvfølgelig, psoriasisartritt). Jeg er både fascinert og litt skremt, hehe. Sånn er det vel alltid. ;-)

Ok, fortsatt god helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar