Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

lørdag 26. mars 2011

Passivitetens alter

Så senebetennelse er tydeligvis ingen spøk. Foten er og forblir vond. Kanskje jeg gikk for mye på den de siste dagene. :( Anbefalinger på nettet varierer fra alt fra varme til smertestillende (!) til krykker. Google er dessverre ikke så særlig til hjelp denne gangen. Kvinneguiden.no gir som det ofte gjør noen av de mest sobre og minst kommersielle svarene, selv om det ofte er ukomplett og veldig sprikende.

Jeg tenker å gå til anskaffelse av en sånn støttesokk som koster rundt 80 kroner. Det står at man både skal holde foten i ro og bruke den.

Noen som forøvrig har lagt merke til at enkelte svarinnlegg på et spørsmål på et forum ofte er av typen "dette vet jeg ingenting om, spør legen din"... Uhm...

"Skrekken" er å måtte bruke krykker, selv om det kanskje ser ut som det kan bli nødvendig. Har jo gått med krykker før av forskjellige grunner, men merker at motstanden i meg blir sterkere - har seriøst ikke lyst til å se enda mer syk ut nå. :p

Hadde håpet det var nok med vondt i tærne jeg da, og ryggen. Driver og småfantaserer om at "alt skal ordne seg med Enbrel", men jeg aner ikke hva det kan hjelpe med. Antagelig ikke. Så vidt jeg vet er den et enzym som fjerner betennelsesproteiner på cellene, og det vil hjelpe på en del. Når det gjelder senebetennelser aner jeg ikke hva som forårsaker det, og hva som hjelper. Kan hende en eventuell behandling mot den latente tuberkulosen kan være gunstig, hva vet jeg. Methotrexaten vil antageligvis ikke hjelpe i følge revmatologen. Og jeg lurer på om den gir meg hodepine på de dagene jeg tar den? ...ooog en rask titt på "vanlige bivirkninger" fra pakningsvedlegget viser at hodepine er det førstnevnte. Hurra. :)

Tror det er nok for nå.

-J-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar