Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

fredag 18. mars 2011

Forventningssamfunnets støtter

På Facebook er det en gruppe som heter "I am on a Biologic (Enbrel, Humira, Remicade, Simponi)". Jeg trodde denne siden først het I am a Biologic, altså at alvemedisinene gjorde at vi kunne kalles biologikere - hvor kult hadde ikke det vært?
Uansett, den er for folk som er på biologiske medisiner. På en generell forespørsel der fikk jeg svar på virketiden på Enbrel, og en person med RA (revmatoid artritt) hadde opplevd 75 % symptomforbedring fra torsdag, dagen hun tok den første dosen, til påfølgende mandag. Wow! Det er noe slikt man selv også håper på!

En rask avregning viser at jeg allerede har nådd frikortgrensa mi for i år - det vil si 1 880 kr! Det dekker jo ikke resepter uten blå resept og slikt, men det vil lette ting betydelig! Sært for en som aldri har vært i nærheten av slikt før, og nå får jeg frikort på andre året... Vel, det jeg fikk i fjor fikk jeg i begynnelsen av desember, og det var som å få en rabattkupong du ikke fikk benyttet deg av. :p

Våknet 5.32 i dag. Blæ.

God helg! =D

2 kommentarer:

  1. Hei Jonas.
    Jeg ble kvitt ALLE mine betennelser på tre dager etter min første sprøyte med Simponi.:)
    Men selvfølgelig går ikke stivheta i rygg og nakke over sånn på en,to, tre ( kanskje aldri ?? )
    Men når ikke betennelsene er der og hemmer, blir alt så mye bedre :)

    Hilsen Bobli

    SvarSlett
  2. Men det er veldig oppløftende å lese slikt - for når de varer og varer og varer... så begynner man å tenke at man er nødt til å leve med dem for evig og alltid... og så finnes det muligheter for å fjerne dem på nærmest mirakuløst vis. Og det er godt å tenke på. :)

    SvarSlett