Søk i denne bloggen

Oversikt

SOLSIKKEGALAKSEN
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.


Mine andre blogger:

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Der finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

tirsdag 15. mars 2011

Besettelse

Det kan være at det utvikler seg til et sant "helvete" i Japan, med nedsmeltende atomreaktorer og spredende radioaktivt nedfall over hav og land... og Tokyo. Egentlig er jeg motstander av sånn "denne sangen passer så bra", men i dette tilfelle synes jeg det faktisk gjorde det. Diktet heter "Now the Guns Have Stopped", er skrevet av Guy Wilson og omhandler visstnok de tilbakekomne britiske soldatene fra første verdenskrig:

NOW THE GUNS HAVE STOPPED
Silent, so silent now,
Now the guns have stopped.
I have survived all,
I who knew I would not.
But now you are not here.
I shall go home alone;
And must try to live life as before
And hide my grief.
For you, my dearest friend,
who should be with me now,
Not cold too soon,
And in your grave,
Alone.




Dystert? Det er jo egentlig det. :-/

Men, denne bloggen er jo ment å være sykdomsrelatert, så hvorfor tittelen "Besettelse"? Vel, det fordi hodet mitt kverner rundt dette med å sette sprøyter. Flere sier det blir om å lære seg å bruke linser, og det er like naturlig som å pusse tenner for meg nå. Så kanskje det blir det. Rødhårede mennesker skal jo også ha høyere smerteterskel (?), noe jeg ikke føler passer på meg. Kanskje jeg har blitt mer pysete med årene. I følge hva jeg leste om Enbrel står det at det skal brukes i "opptil 12 uker". Hva vil det si, at man skal ta en pause da? Fra hva jeg leser av andres erfaring, går folk på dette i årevis tilsynelatende uten opphold...

Kommentarer er bloggverdenens valuta, so you know what to do. ;)

-Jonas-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar